Nieuw!
[NIEUW] Achteraf betalen (via online betaallink)

De afgelopen tijd hebben we hard gewerkt aan een veelgevraagde nieuwe functie voor Bloomsite Professional en zijn ontzettend blij en trots om te mogen mededelen dat hij klaar is:

De nieuwe 'Achteraf betalen (via online betaallink)' betaalmethode!

Afbeelding 1.jpeg-816

Wanneer je klanten deze betaalmethode selecteren op de afrekenpagina, hoeven ze de afspraak niet direct af te rekenen.

In plaatst daarvan kun je ze (nadat de afspraak is geweest) vanuit je Bloomsite een mailtje sturen met daarin een knop naar een betaalpagina, waar ze gemakkelijk kunnen betalen met alle online betaalmethodes die jij hebt geactiveerd (zoals iDeal en Bancontact).

Zodra de betaling is voldaan zal de bestelling in je Bloomsite op 'Afgerond' komen te staan en wordt er automatisch een factuur verstuurd naar de klant.

Enthousiast over deze functie?
Bekijk hier het kennisbank artikel over hoe je deze functie activeert en hoe je de betaallink kunt versturen naar de klant.

Wat is het verschil met de betaalmethode 'Betalen op locatie'?

Met de 'Betalen op locatie' betaalmethode hoeft de klant ook niet direct af te rekenen bij het maken van de afspraak. Echter wordt hierbij niet automatisch een online betaallink aangemaakt in je Bloomsite en zal de klant dus in de praktijk contant of via pin moeten betalen.

Bij de nieuwe 'Achteraf betalen' functie, wordt deze link dus wel automatisch aangemaakt, waardoor de klant de betaling gemakkelijk online kan voldoen.

Wil je toch een betaallink versturen wanneer de klant heeft gekozen voor 'Betalen op locatie'?

Dat kan door een kleine handmatige actie uit te voeren.
Doorloop hiervoor dit kennisbankartikel >>>

Welke betaalmogelijkheden zijn er nu?

Er zijn nu 3 verschillende betaalmogelijkheden:

1. Direct afrekenen bij plaatsen van bestelling/afspraak.
De klant rekent de bestelling direct af bij het plaatsen van de bestelling/afspraak. De betalingen verlopen via Mollie en afhankelijk van de betaalmethodes die jij in Mollie hebt geactiveerd, kunnen je klanten afrekenen met verschillende betaalmethodes (zoals bijv. iDeal, Bancontact of CreditCard). De bestelling komt direct op 'Afgerond' te staan en de klant ontvangt direct een mail met daarin de factuur.

iDeal.jpeg-8695

2. Betalen op locatie (contant of met pin)
De betaling wordt niet direct gedaan bij het plaatsen van de bestelling, maar wordt gedaan nadat de afspraak is geweest, ter plaatse in de praktijk. De bestelling komt in dit geval op 'In behandeling' te staan, omdat deze nog betaald dient te worden. Zodra er contant is via pin is betaald, kun je de bestelling handmatig op 'Afgerond' zetten, zodat er automatisch een factuur zal worden verstuurd naar de klant.

Betalen op locatie.jpeg-9211

3. Achteraf betalen (via online betaallink)
De betaling wordt niet direct gedaan bij het plaatsen van de bestelling, maar wordt gedaan nadat de afspraak is geweest, via een online betaallink die wordt verstuurd per mail. De bestelling komt op 'Wachtend op betaling' te staan. Zodra de betaling via de online betaallink is voltooid word de bestelling automatisch 'Afgerond' en wordt de factuur naar de klant verstuurd.

Achteraf betalen.jpeg-7660

We hopen dat je veel gebruik zult gaan maken van deze nieuwe functie en dat dit voor jou en je klanten een mooie nieuwe toevoeging is aan Bloomsite.

Mocht je vragen hebben, dan weet je ons te vinden ;-)